Ratsastuus

lauantai 9. elokuuta 2014

Prinssi 9.8

Mooi!

olin tänään aamu päivällä Prinssillä. Viivi oli kuvaamassa ja koutsaamassa. Haettiin poni tarhasta ja laitettii kuntoo ja mentii (vanhalle kentälle(?) Eka kävelin pitkil ohjil molempii suuntiin. Sit otin ohjat tuntumal ja no mikä olis oikee sana tähä no ''kasaamaan'' ponia peräänantoon. Sitten pysähdyksiä ja voltteja tms. Sitten alettiin ravaamaan ja sama juttu kuin käynnissä eli taas reenattiin sitä miten saa ponin pysyy peräänannossa. Meni ihan hyvin! Vaihdeltiin siinä suuntaa ja sama juttu siinäkin. Sitten otettiin käyntiin siirtymisiä ja niin että olisi mahdollisimman pienet avut siirtymisessä. Nyt unohdinkin mitä me tehtiin sen jälkeen :D No kuitenkin sitten hetken käveltiin pitkillä ohjilla. ''Hengähdys'' tauon jälkeen alettiin nostaa laukkaa. Oikealla suunnalla(?) mun istunta oli parempi. Prinssi vähän kaahotti mutta sitten taas meinasi lopettaa kesken. Mutta reipas kiva laukka oli kuitenkin. Ainiin ja sitten tein laukassa ympyrää pari kertaa. Vasemmassa suunassa oli istunnan kanssa vähän vaikeuksia kun pomppisin siellä kauheesti (ainakin mun mielestä). Joten Viivi sanoi että laukkaisin ympyrällä ja millon menen kevyeeseen istuntaan ja perus istuntaan. Ja voin muuten sanoa että kun en yrittänyt kunnolla mennä kevyeeseen istuntaan niin se oli kyllä ihan kamalan näköistä :D ainakin kuvissa. Mutta sitten hoksattiin että jos pistän jalkoja vähän eteenpäin niin istun siellä satulassa paremmin enkä pompi koko ajan edes takaisin. Alkoi siis sujua paremmin! Sitten hetken aikaa kävelin loppu käynnit niin että poni olisi peräänannossa.
Okei mun mielest toi kuullostaa ärsyttävältä sanoo koko ajan peräänannossa tms. koska se vaikuttaa siltä että mä leuhkisin sillä että mä sain (jotenkin) prinssin peräänantoon, jossa on muuten viel vähän treenaamist. no mut kuitenkin sitten pitkät ohjat ja mentii viel tielle kävelee. Oon kans huomannu et kyl eron huomaa sillee jo viimekertasee ja tän kertasee ku kuvii kattoo.

loppuun viel kuvia





                                                     edustus :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeesti vaan!